CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 14 augustus 2010

Swingkaart op z'n Belgisch.

Eerst wil ik jullie hartelijk danken voor al de lieve reacties die ik al kreeg.

Elke swingkaart die ik zie heeft een vierkante layout. Daar onze Belgische post vierkante kaarten als "niet genormaliseerd" aanziet, heb ik mij aan het werk gezet om een rechthoekige swingkaart te maken. Je kan deze dus perfekt uit een A5 velletje maken. Opgevouwen krijg je de maten 10 cm/14,80 cm. Ideaal om in een gewone omslag te versturen.
Ik heb dit kaartje gemaakt met een stukje karton van 14,8 cm hoog op 16,00 cm breed.

Voorkant: Een nestabilitie hartje, geembossed met goud, glinstersteentjes in de hartjes van de geembossede bloempjes. Een "Thank you" stempeltje in goud geembossed en afgewerkt met een paar roosjes.

De achterkant heb ik enkel met een scalloped nestabilitie hartje versierd.
Verdere versieringen zoals bloemen enz. zouden de kaart te dik hebben gemaakt.
Het muisje ingekleurd met Distressinkt en het groene achtergrondje gestempeld met Versamarkinkt. De boordjes verouderd met distressinkt.

Dit is een schets met de afmetingen van mijn kaart.
(Rode lijnen zijn de snijlijnen)
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Groetjes,

2 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

Heel mooi gedaan ! Heb indertijd ook mijn hoofd gebroken over de verhoudingen, zodat alles zou kloppen, inderdaad niet eenvoudig ! Een knap resultaat.
Nog een fijn weekend, groetjes,
Martina
x

Andrea zei

hoi Karin,
voor mij maakt het niet uit hoor, of ie vierkant of langwerpig is, jij hebt er in ieder geval wat moois van gemaakt.
groejtes andrea