CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 8 november 2010

Foto niet goed opgeladen in Blogger ? (tip)

TIP
Af en toe lees ik bij andere bloggers dat ze moeilijkheden hebben met het opladen van hun foto op hun blog.
Meer bepaald dat de foto niet in de juiste richting geladen wordt.
Dit is bij mij een keer of twee gebeurd.
Ik heb dit omzeild door naar mijn fotobewerkingsprogramma te gaan en de foto te roteren, hetzij linksom of rechtsom al naargelang de foto op je blog verkeerd opgeladen wordt.
Als je dan de geroteerde foto terug oplaadt staat ie wel juist.

Gewoon eens proberen.

Groetjes en nog een prettige avond aan jullie allen die hier nog vertoeven. 

3 opmerkingen:

nicole zei

ik zorg eerst dat de foto goed opgeslagen is (dus met goede kant boven..)en dan open ik altijd mijn foto's met paint, verklein ze tot 50%
en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad ......
doe jij ook je foto's verkleinen?

Karin zei

Hey Nicole,
Ik sla mijn foto's normaal op, dus verklein er niets aan. Ja, bijsnijden doe ik soms wel als ik zie dat er teveel achtergrond is. Dan plaats ik er een digitaal kader rond en sla hem op, natuurlijk met de goede kant naar boven. Maar heel sporadisch, gebeurt het dat Blogger hem geroteerd weergeeft. En dat heb ik al een paar keer gelezen bij blogmaatjes en nu juist bij mijn nieuwste blogvolger Jolita.
Daarom plaatste ik deze tip. Die is natuurlijk niet voor iedereen van toepassing maar kan soms handig zijn als het toch zou gebeuren.
Groetjes,
Karin

nicole zei

ja ik heb het ook al vaker gelezen bij andere bloggers. (mocht het mij gebeuren dan weet ik wat ik moet doen)
zo'n kader eromheen plaatsen staat ook wel heel mooi, maar ik ben niet zo'n held met de pc.
het is al een hele overwinning om mijn blog te voeren (soms wel met hulp van mijn vent :) )