CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 10 maart 2011

Eén ingrediënt ontbreekt nog...


Hello Lieve Bloggers,
Hebben jullie dit ook? Een kaartje beginnen en niet weten hoe het af te werken?
Alle ingrediënten zijn er maar het uiteindelijke gerecht wil maar niet lukken.
Precies of dat ene specifieke kruid nog ontbreekt.

Dat is waar ik momenteel mee zit.
Maar ergens zal ik het wel klaren.
Ik moet enkel nog een gepaste stempel vinden.
Dus dat zal mijn opgave zijn voor vandaag.


En terwijl ik gisteren aan het rondwandelen was bij mijn blogmaatjes zag ik dat er momenteel een paar moeilijke tijden meemaken.
Ziek zijn is het laatste wat je wil en ik dacht laat me maar een tekstje maken voor hen.
Als dit tekstje jullie troost kan bieden of je wil iemand een opbeurend woordje toesturen dan kan dit misschien van toepassing zijn. Met de gepaste stempels of 3D-plaatjes en die tekst kan het een leuk Beterschapskaartje worden.


Dat doet er mij aan denken dat ik een drie-tal jaar terug enkele kaartjes heb gemaakt


met een mooi gedicht op acetaat geprint.
Het kaartje heb ik helemaal gekleurd met Distressinkt door steeds delen te maskeren. In het zand heb ik voetstappen gekleurd.

Het gedicht is al oud en ik denk dat de meesten onder jullie het kennen.
Het is misschien niet ieders smaak/overtuiging, maar ik zal toch het risico nemen om het hier te plaatsen.
Blijkbaar is de schrijver van dit gedicht, dat normaal in het Engels is, onbekend.
Velen hebben het als het hunne geclaimd maar bewijzen zijn er niet.
Wil je de tekst in het Engels? Google dan even op "Footsteps in the sand".


VOETSTAPPEN IN HET ZAND

Ik droomde eens en zie ik liep
Aan 't strand bij lage tij
Ik was daar niet alleen, want
De Heere liep aan mijn zij.
We liepen saam het leven door
En lieten in het zand,
Een spoor van stappen, twee aan twee,
De Heere liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij
En zag mijn levensloop,
In tijden van geluk en vreugd,
Van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek,
Zag ik langs heel de baan,
Daar waar het juist het moeilijkste was,
Maar een paar stappen staan.
Ik zei toen: Heere waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
Juist toen ik zelf geen uitkomst zag
Op het zwaarste deel van het pad.
De Heere keek me toen vol liefde aan
En antwoordde op mijn vragen:
Mijn lieve kind, toen het 't moeilijkst was
Toen heb Ik jou gedragen.

Zo, dat was het dan weer voor vandaag, nu eventjes boodschappen doen en achteraf gezellig in mijn hoekje gaan knutselen. Wie weet zien jullie morgen het resultaat van mijn "Werk in uitvoering".
Groetjes en nog een prettige dag,

12 opmerkingen:

SandraR zei

Hoi, Karin!
Bij deze veel succes gewenst met het afmaken van je "gerecht". Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Verder is je "oude" kaart erg mooi, denk dat ik het idee/de layout ga "lenen". :-D
En het gedicht kende ik al en spreekt me heel erg aan, lief dat je het met ons wilt delen.

Liefs, San

Unknown zei

Hi Karin,

I'm sure you will finish your project, it is beautiful already. I love your Footprints card, very creative!

Shelley

Karin zei

The Footprints card is just beautiful! Love how you made the poem overlay...I will be waiting to see what becomes of the pieces in the first picture! Have a happy and crafty day!

Hannie Stoel zei

Heb ik ook weleens hoor Karin, vanalles klaarmaken voor een kaart en toch niet lukken zoals je wilt. Meestal leg ik het dan aan de kant en later kom ik dan vaak op een helder idee.
Het gedicht is heel mooi, het hangt hier ook aan de muur,

groetjes, Hannie

Adrie zei

Als ik naar de materialen , en de kleuren kijk die je klaar hebt liggen,twijfel ik er niet aan,dat het weer geweldig gaat worden. Schiet maar snel op , want in ben nieuwschierig.Het gedicht is niet echt mijn ding,maar dat neemt niet weg dat ik hem toch heel mooi vind. Net als je "oude"kaart prachtig.Dankjewel voor de tekst,ik heb hem weer opgeslagen.
Groetjes Adrie

Ans zei

Hallo Karin,
Het is alweer een weekje geleden dat ik bij je op bezoek ben geweest. En in zo'n week gebeurt er heel erg veel. Jij hebt te maken gehad met verdriet en blijdschap. Ik heb te maken gehad met een zieke kleindochter. Heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen.
Heb zelf weinig aan mijn hobby gedaan, maar bij jou zag ik weer hele mooie kaarten staan. Ook een geweldig mooi gedicht. En dan natuurlijk de labels. Geweldig meid.
Nog een goede avond verder en tot mails hoor.
Groetjes van Ans uit Noorwegen, waar het nu weer heel zachtjes aan het sneeuwen is.

Marian zei

Mooie materialen en kleuren heb je klaar liggen kijk uit naar je creatie
Groetjes

Christine zei

Dag Karin,
Het materiaal voor je kaart ziet er alvast veelbelovend uit. Ben benieuwd hoor! Ik kende het gedicht niet maar ik vind het mooi. Ook de kaart erbij is prachtig! Een mooi gedicht of tekst kunnen me altijd bekoren want ik hou daarvan en als ik zelf een kaart opstuur, zal ik ook gauw zoiets bijvoegen.
Groetjes
Christine

Wilma zei

Hallo Karin,
Ik kom morgen terug om te proeven....hihihi.
Liefs Wilma

Deborah zei

Oh, Karin, ik heb het gewoon zoveel dat ik alles al heb uitgezocht. Ben dan bezig aan het puzzelen en het plaatje klopt niet... Daar sta je dan. Misschien heb je er morgen er een ander zicht op. Een nachtje over slapen kan soms wel helpen. We zien wel wat je ervan gebakken hebt.
Mooi kaartje uit de oude doos alleszins!
Groetjes Deborah

cristel zei

je bent niet de enige hoor maar ook al is hij niet af ik vind hem toch al heel mooi dus ben reuze benieuwd naar het eind resultaat
grtjs

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Hopelijk vind je je ontbrekende kruid voor je kaartje :-)

Mooi oud kaartje, heel toepasselijk op de tekst (die ken ik ook).

Groetjes, Jaimie