CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 2 juli 2012

Terug van weg geweest.

Hello,
Eerst wil ik mijn nieuwe volgers hartelijk verwelkomen. Blij dat jullie tijdens mijn afwezigheid de weg naar hier gevonden hebt.
Ondertussen zijn we al een tijdje terug maar we hadden mijn nicht meegebracht zodat zij een 14-tal dagen verlof hier aan zee kon doorbrengen. Dus van knutselen en bloggen is er niet veel in huis gekomen. Wel heb ik regelmatig jullie blogs bezocht. Daar onze dochter op reis vertrok richting Tirol paste het precies om mijn nicht mee terug naar huis te nemen.

Is er iemand nieuwsgierig om te weten hoe ik mijn verlof heb doorgebracht? Misschien niet, dan sla je best mijn berichtje van vandaag over.

Misschien een beetje? Wel dan hier een verslagje.

Een aanrader is het om op zondag te vertrekken. Geen vrachtwagens... wat een luxe om zo te rijden.
Natuurlijk de nodige stops gemaakt om alvast het vakantiegevoel te krijgen.
Frankfurt is voor mij altijd een punt waar ik naar uitkijk. In de 45 Jaar die we daar voorbijrijden heeft zich daar een ware metamorfose voor gedaan. Van klein naar reuzegroot. Waar is de tijd dat we picknickten, gewoon aan de kant van de autobahn, om de vliegtuigen te zien landen. Toen geen bomen in de verste verte te zien. (ik denk dat ik daar nog foto's of dia's over heb. Misschien eens in mijn archieven kijken?)
En nu lopen zelfs de landingsbanen "over" de autobahn...

... en rijden de treinen "over" de autobahn. 
Ik denk dat het station daar nu eindelijk afgewerkt is. 
Na een vlotte rit had mijn man wel een biertje, uit één van de 4 plaatselijke brouwerijen in Lauf, verdiend. 


Had ik ook niet gezegd dat ik eventueel om een stick zou gaan om te kunnen internetten? Ja, hé. De maandag op stap. Stick gekocht, €30,00 en €15,00 surf tegoed op geplaatst. Netjes gevraagd of er ontvangst was op mijn locatie...
Stick geinstalleerd en... ontvangst???? Vergeet het, kreeg amper 50 tot 60KB. Dus ontvangst noppes. Heb ik mij dan maar, met laptop, buiten op het terras geplaatst... niet beter, dan boven in een dakkamer... nog steeds niet beter. Enfin enkele dagen geprobeerd en twee maal terug naar de shop. De derde keer kreeg ik dan uiteindelijk te horen (na een telefoontje van de verkoper aan het hoofdkantoor) dat de buurt waar ik verbleef zeer zwakke ontvangst had. Stick kreeg ik netjes terugbetaald maar mijn €15,00 surftegoed was ik kwijt. Dus moraal van het verhaal: Informeer HEEL GOED vooraleer een surfstick aan te kopen.
Enfin, we lieten het niet aan ons hart komen en na het bezoekje aan de winkel zijn we dan naar de "Biergarten" gegaan.

 
Dit jaar zijn de uitstappen ietsje minder geweest door het triestige weer.
Maar eentje wil ik jullie niet onthouden:
"Thüringen - Saalfeld - Hohenwarte Stausee"
Om 6u vertrokken met een volgeladen bus in aangenaam gezelschap waaronder vele bekende gezichten.
Om 9u stopt de bus op een parkeerplaats en werd een tafel gedekt met een "Fränkische Brotzeit". m.a.w. Een ontbijt.
Om jullie een idee te geven heb ik enkele foto's genomen. Maar van het kiekjes nemen van de kisten bier, limo, cola, water en de kannen koffie, thee enz. heb ik afgezien.
Ook de "Schnaps" achteraf is aan mijn fototoestel ontsnapt.
Zo, hier dan de mensen aan het werk:
Snijden van:
 Spek, worsten, pastei, ...
 ...eieren,tomaten,...
... kaas, augurken, radijsjes, brood, druiven

Als dat geen "stevig" ontbijt is dan weet ik het niet meer.
Gezien ik nooit ontbijt is dat ook aan mij voorbij gegaan. Maar ik heb wel genoten van een kopje koffie en het meest heb ik mijn ogen uitgekeken hoe smakelijk iedereen alles verorberde.
En ik kan jullie zeggen dat de tafel achteraf zo leeg was dat zelfs de muizen zouden verhongeren.
Nadat alles netjes opgeborgen was in vuilniszakken die terug werden meegenomen in de bus, vertrokken we naar Saalfeld - Feengrotte. 
Daar hebben we de "Feengrotte" bezocht
en het stadje Saalfeld.
Door de hereniging werden de meeste gebouwen in hun vroegere glorie hersteld.







Ik had wel eens lust om de kerk te bezoek maar er was juist een trouw bezig.
Dus heb ik maar de "trouwauto" gefotografeerd.
Mijn man heb ik er maar bij genomen omdat hij het zo'n leuk autootje vond.
Het idee, zo'n busje, is wel leuk. Spaar je toch een paar taxi's uit.

Na Saalfeld reden we naar de Hohenwarte Stausee een reuzengroot (lang) stuwmeer.
We hebben er een boottocht van 11 km (1u30) gedaan.
Als je de totale lengte (28 km) van het meer wil bevaren dan duurt dit 5u.
Gelukkig bleef het weer stabiel, weliswaar veel wind maar geen regen. Dus konden we genieten van het mooie landschap langs het meer.
en de vele campinghuisjes langs de oever.

Over de dammuur rijden we richting thuis.





Onderweg nog een stop gemaakt en een avondeten genoten in de Frankenfarm - Himmelkron. Het was die avond "Schnitzel Gala". D.w.z. Schnitzel à GoGo zodat iedereen zijn buikje kon rond eten met allerlei soorten schnitzel (ong. 10 soorten) met dozijnen verschillende sausen, dito soorten groenten en salades en evenveel verschillend bereide aardappelen.
Moe, maar na een geslaagde dag, zijn we dan om 21u30 terug in Lauf aangekomen.
Dat waren dan een paar dagen van mijn verlof.
Misschien morgen nog een héél kort eindverslagje???
Ik hoor het wel aan jullie reacties.
Groetjes en nu nog vlug een knutsel opdrachtje afwerken.
Daag !
Photobucket


15 opmerkingen:

Unknown zei

karin ik heb echt van jou reisverslag genoten en mooie foto
ik heb je wel gemist hoor
veel liefs van marcelline

Lia zei

Wat een prachtige foto's en een schitterend gezellig verhaal,
groetjes Lia

Wilma zei

Hallo Karin,
Welkom terug met alweer een PRACHTIG reisverslag ☺☺☺. Helaas komen aan verlofdagen ook een einde en mag je weer met bloggen beginnen.
Liefs Wilma

nicole zei

hoi, oo wat een heerlijk verslag om te lezen en wat een mooie foto's heb je erbij geplaatst., maakt het verhaal weer helemaal compleet. fijn datjullie zo genoten hebben, en jaaaaaa laat de rest ook maar horen en zien :)!!
groetjessssss

beahobby zei

Het ziet er allemaal heel leuk zou zoiets ook wel willen.

Gr, Bea

SandraR zei

Mooi verhaal, Karin! En prachtige foto's!
Ik ben dol op jouw reisverslagen, net of ik er zelf bij ben!

Liefs, San

Linda zei

Wat een mooie foto's, leuk dat je weer terug bent
gr linda

Louise zei

Wat een schitterende foto's en ik heb genoten van je verslag, leuk hoor!!.

gr.LOuise

Cathy zei

Heel mooie foto's!!! Fijn dat het verlof, ondanks het weer, toch heel goed is meegevallen.

Leuk verslag, fijn om te lezen!!!

Annerieke zei

Wat een leuk reisverslag om te lezen, van mij mag je doorgaan! Mooie (en lekkere) foto's!

gr Annerieke

Michelle zei

Leuke foto's en een mooie omgeving ook. Dat noem ik geen ontbijt meer haha dat noem ik ontbij-luch en diner in één..:)
ben benieuwd naar je andere verslag..

Liefs Michelle

Liesbeth zei

Welcome back Karin, en wat een mooie foto's van je vakantie.
gr. liesbeth

k@rin zei

een heel mooi reisverslag. Ik was in mijn gedachten gewoon mee op reis.

heerlijk.

Martha zei

Hoi hoi Karin,
wat een geweldig leuk reisverslag,
mooie fotoos ook!
Fijn dat je weer terug in "blogland"bent,
ik heb je best gemist!
Groetjes en ik ben benieuwd naar je volgende creaties, van Daatje

Angela zei

Wat een prachtige foto's en reisverslag.... welkom terug in blogland...
grt Angela