CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 26 augustus 2012

Gouden Boomstoet Brugge 19.08.2012

Welkom aan mijn nieuwe volgers Jenny en Prisilla. Fijn dat jullie de weg naar mijn blog hebben gevonden.
Tijdens mijn weekje Blogverlof heb ik een paar leuke dagen beleefd.
Zo was er verleden week zondag de Gouden Boomstoet in Brugge.
Mijn kleindochter, Charlene, was een van de 2000 figuranten. Een kleine rol, maar ze was zo trots dat ze de "Feestelijke intocht" kon aanmelden.
Iedereen trotseerde de hitte om de 5-jaarlijkse stoet tot een succes te maken.
35.000 toeschouwers keken naar de historische stoet die in 1958, ter ere van de Wereldtentoonstelling in België, voor het eerst het licht zag.
De foto's hieronder tonen u hoe moedig de figuranten, gekleed in fluwelen gewaden, waren om deel te nemen in deze hitte 
(Er waren stopplaatsen met water voorzien voor de 2000 figuranten en de 150 dieren.
En naast elke groep liep iemand met een rood tasje dat voorzien was met flesjes water.)


 

 

        

  

    




Als je interesse hebt om het filmpje te bekijken dan kan dat HIER
(niet door mij gemaakt, maar wel wat we hebben gezien)

Na de stoet hebben de mannen genoten van een lekker streekbiertje en ik van een koffie. 
En wat zat er in dat gouden doosje?
Mmmmm...:

Wie zich haast kan deze namiddag nog de tweede editie volgen van de Gouden Boomstoet. Dan is het weer tot over 5 jaar.
Hopelijk valt het weer mee want de eerste regendruppels vallen hier in Oostende.
Misschien krijgen ze vandaag het tegenovergestelde weer van verleden week.
Laat ons duimen dat het droog blijft.
Ik wens jullie allen nog een hele fijne dag,
Photobucket

5 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Wat zien die mensen er allemaal prachtig uit maar wat zullen ze het warm hebben gehad.

groetjes van Ank

Marian zei

Ziet er prachtig uit allemaal
Begrijp dat dit volop genieten is
Groetjes

cristel zei

hele leuke foto's wist zelf niet dat die stoet bestondt hoor en kleine of grote rol ze heeft er toch wel aan mee gedaan
grtjs

Unknown zei

arin bedankt voor de prachtige foto's.veel liefs van marcelline.

Marfien zei

Hartelijk dank dat je ons laat meegenieten van deze schitterende optocht. Wat een verschil in weer deze 2 dagen. Petje af voor alle deelnemers.
groet, Marfien