CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 10 oktober 2012

72 - 4 = 68

Hello,
Prachtige kerstkaarten heb ik zien passeren op mijn bloglijst. Wat heb ik genoten. Velen van jullie zijn al in de ban van het maken van kerstkaarten. Voor mij wordt het een marathon. Ondertussen ben ik, tussen het kaarten maken, nog bezig aan mijn ander project maar mag het jammer genoeg nog niet tonen. (Daar heb ik er 40 van nodig).
Zo en nu terug naar mijn aftellijst. Weer 4 kerstkaartjes minder te gaan. 
Voor een paar van mijn onderstaande kaartjes heb ik een "oude" techniek toegepast maar die toch weer actueel wordt.
Ik werkte met Distressinkten en gescheurde stukjes papier om het landschap te maken. De bomen zijn uit een oude Stampin'up serie.
De stans is van Tim Holt.

 Boven: Voor de weerspiegeling van de boom: deze op acetaat gestempeld en acetaat (of mica) onderste boven op het kaartkarton gedrukt.
Het sneeuweffect is met Liquid appliqué gemaakt.
Boven: door middel van een uitgestanste cirkel de opgaande zon met sponsje ingekleurd.

 Boven: zon gemaakt met uitgestanste cirkel en gekleurd, reepjes papier gescheurd voor het landschap.
Enkel de kruinen van de bomenstempel gebruikt, zodat het struikjes werden.
Het hert is een stempel van een Kruidvatserie. Die paste precies bovenop de zon.

Onderstaand kaartje is met dezelfde techniek gemaakt maar het landschapje is op de binnenkant aangebracht.
Op de voorkant heb ik een boom, uit een Darkroomserie, in bruine StazOn gestempeld.

Ook hier heb ik de boom laten weerspiegelen.

 Boven: Kaart geopend. (label om iets op te schrijven bevindt zich op de achterzijde.
Boven en onder: door op het acetaat te stempelen krijg je een leuk 3D-effect als de kaart recht staat. (zie onder)

En als je wil weten hoe je een landschap, zonder stempels te gebruiken, opbouwt... wel zo doe je het. Enkel snippers en natuurlijk sponsjes met Distressinkt.

En nu, vooraleer ik al die snippers in de vuilbak zal gooien, zal ik er nog een kaartje mee maken.

Maar eerst een kopje koffie met mijn zelfgemaakte, nog lauwwarme, appeltaart.
(en véééééél slagroom erbij, mmmmm)

Ik wens jullie allen nog een hele fijne dag.
Photobucket

13 opmerkingen:

Wilma zei

Hallo Karin,
Jij kunt heeeeeel GOED rekenen ☺☺☺ en alweer 4 PRACHTIGE kerstkaartjes erbij voor de verzameling.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg.....berichtje heb ik een ster gegeven ☺☺☺.
Enneh.....GENIET van je kopje koffie met die HEERLIJKE appeltaart. Je hebt het lekkers wel tot het laatste weten te bewaren.
Liefs Wilma

Summer-design zei

Wat een leuk idee heb je toegepast en het ziet er alemaal geweldig leuk uit !
En nu even pauzeren...met een eigen stukje appelgebak.
Wens je veel plezier met het maken van de overige kerstkaarten.

Gr, Wietske

corryskaart zei

hoi karin
wat heb je een wondermooie kaarten gemaakt,mijn mond viel open niet om er een stukje appeltaart in te doen maar uit bewondering voor jou kaarten:-))
groetjes van corry

Linda zei

Wauw wat een mooie kaartjes, echte kunstwerkjes zijn het geworden
gr linda

Unknown zei

karin
oooo die kaarten met die bomen zijn prachtig gedaan en geniet maar lekker van jou lekkere taart
veel liefs van marcelline

Wies zei

Een prachtig stel kerstkaarten. Heel mooi gemaakt, mooi effect geeft die weespiegeling van bomen. En die taart ziet er heerlijk uit. Misschien wil je het recept delen?????? Ik vind het altijd leuk om weer eens een ander recept uit te proberen.

Groetjes, Wies

Michelle zei

Ware kunstwerkjes zijn het weer geworden. Ik vind het altijd zo knap dat je telkens weer iets nieuws, origineels en moois verzint en maakt.

Marian zei

Prachtig je kerstkaarten met de bomen
En je taart ziet er heel lekker uit
Groetjes

Helen zei

wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt, maar je toetje vind ik er wel het mooist uitzien en lekker. Hoop dat je ervan hebt genoten.

Kaartenkraam zei

Erg mooi gedaan met dat spiegelen van de bomen, het zijn supermooie kaarten geworden!
En je taart ziet er ook al zo mooi en smakelijk uit!

groetjes van Ank

Yvonne zei

Hoi Karin, wat een prachtige kaarten zeg. Vooral de eerste vind ik heel mooi, dat is mijn favoriet! De stempel set is overigens nog zeer actueel :) Hij staat ook weer in de nieuwe brochure. Groetjes, Yvonne

carla zei

't Gaat goed met je kerstkaarten Karin. Nog een beetje aftellen en je bent er al.
Dit zijn ook weer 4 schoontjes.
Leuke techniek heb je ervoor gebruikt.
Groetjes,
Carla

jolanda zei

prachtige kaartjes